Zvončica i tajna krila 3D

Napomena: Recenzija sadrži elemente zapleta  filma

zvoncica i tajna krila 3d 1Svet Petra Pana trebalo bi da predstavlja neizostavno poglavlje u svakom odrastanju. Lepršava kreativnost i poziv na prihvatanja unutrašnjeg deteta, kako u starim, tako i u onim mnogo mlađim, drži ovo ostvarenje svežim i danas, skoro 110 godina od nastanka. Takođe, mnogi fantastični likovi koji su u isto vreme nastali pokazali su se gotovo jednako zanimljivi kao i poznati dečak koji nije želeo da odraste.  Zbog toga danas možemo da gledamo novi film iz ovog sveta, ostvarenje koje nosi naziv Zvončica i tajna krila 3D , i to iz kuhinje kompanije Dizni.

Uspeh i prepoznatljivost Zvončice kao lika iz animirane verzije romana “Petar Pan” naveo je kompaniju da šumsku vilu premesti u sopstveni svet mašte (zapravo, Zvončica ima status maskote ove kompanije). “Fairies” serijal koji se u međuvremenu razvio drastično je proširio magičan svet vila iz zemlje Nedođije (Neverland). Dizni nikada nije odbacivao mogućnost širenja u nove, zanimljive svetove, a lik autora Džejmsa Berija (James Barrie) u čijem se delu Zvončica (Tinkerbell) prvo pojavljuje bio je savršena prilika.

zvoncica i tajna krila 3d

 

U ovom nastavku, četvrtom po redu u animiranom serijalu, priča vodi Zvončicu i druge šumske vile u novo magično okruženje. Zima je stigla u Nedođiju i debeli snegovi će svakog trenutka prekriti začarane krajeve. Svi stanovnici su skoncentrisani na pravljenje “snežnih korpi”, koje potom snežne sove nose snežnim vilama. Zvončica je veoma zainteresovana za sve što potom sledi, ali njeni vršnjaci su sigurni da to nije njihov problem i ne dele njenu znatiželju. Na svakom koraku, ona dobija odgovor da nema šta tamo da traži, ali naravno, to za nju nikako nije dovoljno.

Film prenosi poruke o snazi znatiželje i želji za istraživanjem, ali ih i upoređuje u odnosu na opasnosti koje leže u nepromišljenosti i ishitrenim radnjama. Ova veoma korisna ideja u odrastanju svakog deteta pakuje se formu koju će  mlađi gledaoci lako prepoznati i prihvatiti uz pomoć odraslih koji će Zvončicine dogodovštine, a posebno njene namere, objasniti u okvirima svakodnevice. Veliku pomoć za mališane predstavlja i domaća sinhronizovana verzija filma, koja će im omogućiti da jednostavno prate ostvarenje. Generalno, sinhronizacija nije najpovoljnija za odrastanje (mogućnost usvajanja nepoznatih jezika kod male dece prostom ekspozicijom je veoma velika i većini dobro poznata), ali ovde bi čitanje prevoda samo delilo pažnju i skretalo je sa predivnog sveta koji film prikazuje, posebno u koloritu.

zvoncica i tajna krila 3d 2

 

Igra bojama u filmu je veoma lepo razvijena. U njemu, kontrasti između mnogih belih nijansi snega, leda i mraza odlično se nadmeću sa zelenim krošnjama i drugim standardnim bojama Nedođije. Jurnjava i sekvence letenja zaista su majstorski urađene i sasvim sposobne da deci pruže uzbuđenje i dinamiku, a da ne budu na bilo koji način previše intenzivni niti da se dožive preteće; u svemu tome, 3D tehnologija pojačava osećaj čudnovatog sveta u kom čista mašta dobija oblik.

Humor u filmu je veoma prikladan, i iako neće ponuditi previše smeha odraslim osobama, mlađi gledaoci će uživati u šalama koje su uglavnom smeštene u pozadinu, poput posete Zvončice šumskoj bolnici gde cvrčci služe kao zvono na šalteru, a vilovnjaci imaju teške slučajeve zaraze nekom bojom iz duginog spektra. Dizajn u ostvarenju – od likova do zvuka i ambijentalne muzike, očekivano je na nivou Diznijevih standarda i prikazuje nivo sposobnosti autora koji je tako visok da sve u magičnom okruženju deluje potpuno prirodno. Sigurno je da će deca ovo još više osećati i za samo nekoliko minuta gledanja sa lakoćom se prepustiti putovanju kroz snežni svet šumskih vila. Srećom, celokupno trajanje filma ne prelazi 70 minuta, što je takođe veoma pohvalno, imajući u vidu ko je ciljna grupa.

U celini, “Zvončica i tajna krila 3D” predstavlja delo koje po svakom standardu filmske umetnosti vredi mesta u okruženju Diznijevih dečijih filmova. Roditeljska odluka da se, zajedno sa decom, jedno poslepodne pridruže Zvončici na putovanju u svet snega sigurno će se pokazati kao veoma lepo provedeno vreme za celokupnu porodicu.

 

Izvor FILMODEER

Ako vam se ovo dopalo, možda će vam se svideti i ...

Majk Vazovski je još kao mali monstrum, sanjao o tome da upiše Univerzitet za monstrume, jer je želeo da postane strašitelj i vrlo dobro znao da najbolji strašitelji dolaze odatle. Međutim, već od prvog semestra na ovom univerzitetu Majkovi planovi će se poremetiti, jer će ukrstiti puteve sa velikom „facom“ Džejmsom P. Salivanom, Salijem (glas Džona Gudmana), rođenim strašiteljem. Zbog njihovog preteranog takmičarskog duha, obojica će biti izbačeni sa elitnog programa za strašitelje. Ono što je još gore, shvatiće da će morati da rade zajedno, uz čitav dijapazon čudnih i neprilagođenih monstruma, kako bi popravili ovu situaciju. Pit Dokter, režiser filma “Udruženje monstruma” imao je glavnu ulogu u realizaciji najboljih ideja u “Univerzitetu za monstrume”. “Među prvim idejama koje su nam pale na pamet bila je i ta da kada se jedna vrata zatvore, druga se otvore,” kaže Dokter. “Vrata su bila vrlo značajan motiv u prvom delu, tako da se ova ideja zaista izdvajala. Shvatili smo da je glavna poruka u mnogim filmovima – pogotovo onim za decu – “ako daš sve od sebe i veruješ u sebe, sve je moguće!’ I to nije loša poruka ali problem je što nije uvek istinita. Šta radiš kada ti se snovi razbiju?” Tri karaktera se vraćaju u nastavku. “Morali smo da vratimo Majka i Salija ali kroz vreme,” kaže režiser. “Morali smo da ih podmladimo – studentsko doba – a kako to da uradite sa monstrumima? “Učinili smo ih mršavijim, skratili rogove, izbrisali bore, posvetleli oči izražajnijim bojama. Kada izdvojite karakteristike nečijeg lika, kakve god one bile, to je ono što pamtite 10 godina nakon što ste gledali film,” kaže umetnički direktor, zadužen za likove. Ovim potezom je svakom liku koji se vratio, dodelio neku vrstu “vizuelnog pečata”. Majk je dobio protezu, dok su Saliju dodali razbarušenu tinejdžersku frizuru, koja potvrđuje njegov nemarni stav prema svemu. Rendal, poznatiji kao Rendi u “Univerzitetu za monstrume” nosi “teglice” koje ometaju njegov čin nestajanja koji je još uvek u fazi usavršavanja. U “Univerzitetu za monstrume” učestvuje čak 500 različitih likova, to znači 25 likova po sceni, što je više nego duplo u prethodnim Piksarovim filmovima. Dizajneri su kreirali više od 400 likova statista za potrebe masovnih scena u kampusu, bratstvima i takmičenjima. Kristina Vagoner, supervizor za simulaciju, bila je deo tima i pomogla je pri realizaciji što realnijeg pokretanja Salijevog krzna. Ali za razliku od “Udruženja monstruma”, ovoga puta njen posao je bio olakšan nizom tehnoloških napredaka ali je u isto vreme i otežan sa novim izazovima. “U ovom filmu se pojavljuje više krznatih likova nego u bilo kom pre”, kaže Vagonerova. “U osnovi, u ‘Udruženju monstruma’ smo mogli da imamo samo jedan glavni krznati karakter, zato što je u to vreme to bila velika stvar koja je ozbiljno uticala na potrošeno vreme za realizaciju. U ‘Univerzitetu za monstrume,’ 15-20 posto monstrumske populacije ima dlake. Danas je mnogo jednostavnije napraviti dlake i krzno. Tehnologija je zaista sazrela, pogotovo na nivou simulacije. Naš grafički hardver sada omogućava dizajnerima da vide dlake tokom procesa animacije. Ne vide kako se pokreću ali mogu sebi da predstave oblikovanje realnog krzna, i to u brzini koja može da funkcioniše interaktivno. Sa umetničkog aspekta, omogućava animatorima precizniji odnos između samog snimka i željenog obima krzna.” Ovog leta, na kampusu “Univerziteta za monstrume” slušaju se rok ritmovi nagrađivanog kompozitora Rendija Njumana i Aksvela i Sebastijana Ingrosa iz Švedske Haus Mafije. “Želeli smo da spojimo zabavan, fanki ali u isto vreme i opušteni ritam, sa nezaobilaznom dozom strašiteljskog i monstruoznog,” kaže Aksvel.

UNIVERZITET ZA MONSTRUME – U bioskopima od 20. juna 2013.

Majk Vazovski je još kao mali monstrum, sanjao o tome da upiše Univerzitet za monstrume, jer je želeo da postane strašitelj i vrlo dobro znao da najbolji strašitelji dolaze odatle. ... »»

Bela i Sebastijan

Bela i Sebastijan

U domaće bioskope od 06. novembra stiže francusko ostvarenje Bela i Sebastijan, očaravajuća priča o prijateljstvu usamljenog dečaka i planinskog psa tokom Drugog svetskog rata. Film reditelja Nikole Vanijea veliča hrabrost, ... »»


Padaće ćufte 2

Padaće ćufte 2 (Cloudy with a Chance of Meatballs - Revenge of the Leftovers) animirana komedija iz Soni produkcijske kuće. Padaće ćufte 2 nastavljaju tamo gde je predhodna  animirana komedija stala. ... »»